Inmiddels ben ik met mijn eigen bootje op vakantie. Ik heb een supertocht naar La coruna achter der rug. De eigenaar gaat met zijn grand soleil 40 vakantie vieren in Portugal. Omdat hij te weinig tijd heeft om er zelf naar toe te varen, heb ik dat voor hem gedaan. Op het kanaal hadden te weinig wind om mijlen te maken, we hebben veel gemotord. Omdat de boot sportief aangelegd is, was er niet heel veel diesel aan boord. We hebben een tussenstop moeten maken om alleen te tanken.  Ook wel een rare gewaarwording. Brighton in, tanken, Brighton uit. Pitstop van 1 uur !! Toen we eenmaal wind kregen was het gelijk veel, erg veel. De windsnelheidsmeter heeft een max van 38 knopen aangegeven. Bij gebrek aan een derde rif voeren we op tweede rif en motor bij. Geen genua. Dit bleek nog erg veel te zijn. Twee zeillatten zijn door de borging heen geknald en er uit gewaaid. In plaats van de geplande tank and go pitstop werd het een reparatie pitstop in Dartmouth. Wat een geweldige stad, nog shanty festival ook. Helaas geen tijd. 6 uur nederlandse zomertijd losgooien en weer mijlen maken. Super weer, in 20 uur zeilen waren we bij Ouessant. Hier moest de motor even bij om hoogte te houden. De volgende dag konden we rond de lunch weer zeilen. Dit was hard nodig want we hadden niet genoeg diesel bij ons voor de hele golf van Biscije. Groot was ook onze opluchting toen we zo ver waren dat we genoeg diesel over hadden voor de rest van het stuk. Dit hebben we groots gevierd met een glaasje wijn en een dolfijnen show.

Sneller dan gepland waren we na 6 etmalen in La Coruna. De boot ligt er netjes bij en de eigenaar kan aan een super vakantie beginnen.

Ik schrijf dit in mijn kuip in Noordschans. Het is nederlands kl@*e weer. Ik heb net 2 stagen van mijn eigen bootje vervangen. Deze begonnen slecht te worden. Tuigen is toch ook best wel leuk. Misschien dat ik er eens iets meer over moet gaan lezen ne leren. Onze verstaging zou er nu wel weer even tegen moeten kunnen. Het schijnt hier vakantie te zijn. Het personeel dat er is heeft niet echt de behoefte om ons goed te helpen. Gelukkig kunnen we morgen weer zeilen…. weg van hier. Eens kijken waar de wind ons dit jaar brengt…..